4 Ocak 2011 Salı

ZARFTAN HEDİYE PAKETİNE


Biliyorsunuz geçtğimiz cumartesi günü Konya'daki blog yazarı arkadaşlarımızla bir araya geldik. Buluşmamız çok keyifi geçti. Etkinliğe katılan herkes birbirine çok güzel hediyeler taktim etti. Hepsi de birbirinden güzellerdi. Bir önceki postumda bana gelen hediyeleri görebilirsiniz.

Ben de arkadaşlarıma küçük bir hediye paketi hazırladım. Benim küçük hediyemde keçeden yaptığım baykuşlu lavanta keseleriydi.

Bu sevimli baykuşlar şimdi blog yazarı arkadaşlarımın evlerinde:)
Bu yazımda asıl değinmek istediğim bir geri dönüşüm ürünü olan hediye paketlerim. Daha önce iş yerinde kullanılmış büyük boy zarfları atmaya kıyamadığım için biriktirmiştim.

Bu zarfları nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken, aklıma hediye paketi yapmak geldi. Biraz youtube araştırmasından ve kendi çabalarım sonucunda zarflar aşağıda resimlediğim aşamalardan geçerek hediye paketi haline dönüştüler.

Paketleri nasıl yaptığıma gelince:
  1. Önce zarfı kenarlarından açalım.
  2. Açılmış halini kenarlarını düzelterek 4 eşit dikdörtgen parçaya keselim.


3. Parçalardan birini elimize alıp kenarından 1 cm içe doğru işaret koyalım.
4. Bu 1 cm'lik bölümün üzerine kağıdın diğer ucunu getirerek yapıştıralım. Bu kısım hediye kutusunun arka ortasını oluşturacak.
5. İki ucunu birbirine yapıştırdığımız kağıdın altından 1 cm'lik alanı geriye doğru katlayarak hediye paketinin tabanını oluşturalım. Şimdi paketimiz 3 tarafı kapalı bir kese kağıdı haline geldi.
6. Bu aşamada kağıdımızın ön yüzünü çevirelim. buradan alttan ve yanlardan 2'şer cm işaretleyerek kağıdı bu bölümlerden kıvıralım.

7. Paketimizi elimize alarak yanlardan hafifçe bastırarak kıvırdığım kısımlarını belirginleştirelim.
8. Böylelikle paketimiz taben kısmında üçgen kulakçıklar olacak. Bu kulakçıkları paketimizin tabanına doğru kıvırarak yapıştıralım.
Son olarak paketimizin ağız kısmına delgeç zımba yardımıyla küçük delikler açalım ve buradan geçireceğimiz bir kurdela yardımıyla paketimizin ağzını kapatalım.
İsterseniz bu hediye paketini farklı büyüklüklerde çalışarak ağız kısmına geçireceğiniz ip yardımıyla çanta şeklinde de kullanabilirsiniz. :)

Ayrıca buradan daha önce yapımını paylaştığım diğer bir hediye kutusuna da ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. çok güzel bi post bu en kısa zamnada deneyeceğim canım çok güzel anlatmışsın ...

    YanıtlaSil
  2. Oooo...bayıldım ben buna..Ne güzel fikir.Demek bizim şık hediye paketlerimiz zarflardan olmuş.Süper de bir geridönüşüm olmuş.Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Beğendiğine sevindim pembe düşler ülkesinin prensesi:)

    Gönüldenele ablacım sana da çoooook teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Hadi birşey söyle:)