23 Şubat 2012 Perşembe

İLK DOĞUM GÜNÜ VE DİŞ BUĞDAYI

Buradaki postumda da bahsettiğim gibi Mehmet Emir'in hem ilk doğum gününü hem de diş buğdayını bir arada kutladık. Malum bizim oğlanın dişleri ancak 11. ayında çıkabildi. Hal böyle olunca her iki organizasyonu bir arada yapmak benim de işime geldi:)
Aslında doğum günü için belli bir tema seçip hazırlıkları onun üzerinde yapmayı düşünmüştüm. Ancak teknik nedenler yüzünden bunu gerçekleştiremedim. Bu düşüncemi bir daha ki doğum gününde uygulayacağım inşallah. 
                                        
Doğum günü ve diş buğdayı ile ilgili detaylara geçecek olursak, öncelikle süslemelerden bahsetmek istiyorum. Salonumuzu süslemek için kağıt ponponlar, İyi ki doğdun Emir yazılı duvar yazımız ve şişirip ortaya bıraktığımız balonlarımız vardı. Kağıt ponponları kendim yaptım. Tabi ki bunları Hayatımdaki D'ler isimli blogta görüp-beğenmiştim. Sağ olsun kendileri de nasıl yapılacağı ile ilgili güzel bir yazı hazırlamış. Lakin Konya'da tissue paper ya da pelur kağıdı bulmak beni o kadar zorladı ki anlatamam. Taki doğum gününden bir gün önce kuzenimin de adres gösterdiği (kendisi iç mimar ve maket malzemeleri satan kırtasiyeleri iyi bilir:)) bir kırtasiyeden bulabildim. Gece geç saatlere kadar bu kağıt ponponları yapmakla uğraştım. İlk denemem hüsranla sonuçlandı. Çünkü tarif verilen blogu açmadan aklımda kaldığı kadarıyla yapmaya çalıştım. Bilgisayarı açıp vakit kaybetmek istemedim. Eeee sonuç da ne yazık ki başarılı olmadı. Hemen bilgisayar açıldı, anlatılan şekilde ponponlar hazırlandı ve ta taaaa sonuç harika:)). Ziyan ettiğim ilk ponponu saymazsak 10 adet ponpon yaptım. Ben pelur kağıtlarını 200 adetlik bir top şeklinde aldım ve boyutları da A4 formatındaydı. Bu benim işimi oldukça kolaylaştırdı.
Küçültmek için katlama kesme işi ile hiç uğraşmadan direk yapım aşamalarına geçtim. Yelpaze şeklinde katladım, ortadan iple bağladım, uçlarını yuvarlattım ve kat kat açarak ponponları elde ettim. Son olarak tavana bantla tutturdum. 
Diğer süslememiz de duvar yazımızdı. Nette yaptığınız araştırmalarda banner olarak karşınıza çıkabilir. Önce İyi ki Doğdun Emir yazısını bilgisayardan çıktı aldım. Harfleri tek tek kestim. Renkli kartonlardan kestiğim yuvarlakların içine yapıştırdım. Üst kısımlarından açtığım deliklerden kurdele geçirerek bir araya getirdim. Duvarımıza bantlayarak yapıştırdım. 
 . 
Doğum günümüz ve diş buğdayımız için yaptığımız bir diğer hazırlık da misafirlerimize günün anısına vermek üzere tasarladığım magnetlerdi. Keçeden yaptığım magnetleri mavi ve beyaz gramafon kağıtları ile paketledim. Magnetimizin üzerine nazar boncuğu, oğlumun yaşı ve ismini yerleştirdim. Doğum günümüze gelenler magneti gördükçe oğlumu hatırlasınlar istedim. Ancak şöyle bir aksilik oldu:) Bunları misafirlerimize gitmeden önce dağıtacaktım ki unutmuşum. Misafirler gittikten sonra aklıma geldi. Ama sonra tek tek ellerine ulaştırıldılar merak etmeyin.  


Günümüzün menüsü ise şöyleydi
*Diş buğdayı
*Doğum günü pastası
*Mercimek köftesi
*Kıymalı-patatesli börek
*Havuçlu toplar
*Tarçınlı kurabiye
Menüdekilerin hepsi bilindik şeyler ama ben yine de diş buğdayı ve kurabiyelerden bahsetmek istiyorum. Daha önce hiç diş buğdayı pişirmediğim için günler öncesinden beni bir telaş aldı. Telefonla kaç kez anneme sordum nasıl yapacağımı, komşularıma sordum derken organizasyon günü o da komşu ve akraba desteğiyle soframızdaki yerini aldı çok şükür. Marketlerde bulunun buğdaydan diş buğdayı yapılmıyor malesef. Onunla ancak aşure ya da keşkek yapabilirsiniz. Onun için dövülmemiş ya da işlenmemiş ham buğday gerekiyor.    Buğdayımızı da anneciğim koymuştu en son memlekete gidişimizde, nasıl olsa Emir'e diş buğdayı yaparsınız diye. Tarif isterseniz ölçüyle bir tarif veremem ama kabaca şöyle özetleyebilirim yapılışını:
Malzemelerimiz
Buğday
Nohut
su
1 tatlı kaşığı şeker
Yapılışı
Buğday ve nohut ayıklanarak, ayrı ayrı geceden ıslatılırlar. Sabaha kadar şişen buğday ve nohut aynı tencere içinde harmanlanarak üzerine 3-4 parmak geçecek şekilde su ilave edilir. 1 tatlı kaşığı şeker üzerine serpilir. Biz buğday ve nohut miktarı çok olduğu için düdüklü tencere kullanmadık. Büyükçe bir tencereye koyarak orta ateşte buğday ve nohut yumuşayana kadar pişirdik. Tabi pişerken su miktarını sürekli kontrol ettik. Bazıları sulu sever diş buğdayını bazıları ise susuz. Ona göre su miktarını ayarlayabilirsiniz. Eğer suyunu çok çektiyse üzerine kaynatılmış su ilave edebilirsiniz. Her yörede farklı şekilde tüketilen diş buğdayına biz haşhaş ve fıstık ilave ederek yedik. Bazıları pul biber, bazıları şekerleme vs. ekleyerek de tüketebiliyor. Orası sizin arzunuza kalmış. Afiyet olsun:)
Menünün en eğlenceli yiyeceği tabi ki kurabiyelerdi. Tarifini Hünerli Bayanlar'dan aldım. Amacım pişince şeklini kaybetmeyecek kurabiyeler yapmaktı. Bu blogtaki tarif bu konuda çok başarılı bence. Blog yazarı Müge hanıma paylaşımları için teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Kurabiyeleri diş şeklinde yapmak için kolları sıvadım. Tabi önce bir kalıba ihtiyacım vardı. Ben bunu kendim yapabilirim diyerek kartondan bir parmak kalınlığında uzunca bir şerit kestim. İki ucunu birbirine bantladım. Üzerini streç film ile bir güzel kapladım. Orasını yamultarak, burasını kıvırarak diş şekli vermeye çalıştım. Tabi ki çok pratik olmamakla birlikte işimi gördü. Sonuçta aşağıda gördüğünüz kurabiyeler ortaya çıktı.   

Kurabiyelerin üzerine Dr. Oetker'in süsleme glazürü ile süsledik. Süsleme glazürünü bulmak da oldukça maceralı oldu. Ben kendi alışverişimizde gittiğimiz markette bulamadım. Sonradan da unutmuşum. Bir gün öncesi yine dışarı çıktık alış-veriş için. Evden çıkarken aklımdaydı. Ama bir yere not etmeyince yine unutuldu. Doğum gününün olduğu gün pelur kağıdını bulmama vesile olan kuzenimi aradım. Sağ olsunlar diğer kuzenimle birlikte kaç market dolaştılarsa bulup getirdiler. Organizasyona saatler kala üçümüzün ama çoğunluğu Tuğba ve Aşye'nin emekleri olan bu kurabiyeler ortaya çıktı. Üzerindeki espirili çizimleriyle misafirlerimizin beğenisini topladılar. 
     
Eveeet sıra geldi diş buğdayının olmazsa olmaz seramonisine. Meslek Seçimi.
Adet olduğu üzere biz de Emir'e ilerde ne olacağı, ne işle meşgul olacağına ilişkin ip uçları yakalamak üzere seccadenin üzerine:
* Malum çağımız bilişim çağı, iletişim uzmanı ve bilgisayar mühendisini temsil etmek üzere, telefon ve mause, 
* Artık terzi demiyoruz ona moda tasarımcısını temsil etmek üzere makas:), 
* Sarraflığı temsilen altın bir bilezik, 
* Artık ilahiyatçı mı diyelim, imam mı diyelim bilemiyorum bunları temsilen bir tesbih, 
* Son dönemlerde aşçılık da popüler meslekler arasına girdi. Onu temsilen bir kaşık, 
* Yazarlığı temsilen bir kalem,u
* Öğretmenliği temsilen bir kitap, 
* Eczacılık ve doktorluğu temsilen bir ilaç, 
koyduk. Bilin bakalım Emir Bey ilk önce hangisini seçti. Eveeet söylüyorum TELEFONU seçti. Tabi bu duruma herkes itiraz etti. Telefonu elinden aldık  sonra Mause'a yapıştı. Yine salondan itirazlar yükseldi. Bu kez onu da aldık elinden ve ilaca yapıştı benim miniğim:) Sonunda herkesi memnun eden bir seçim yaptı ve alkışı aldı. Tabi bunlar işin şakası, eğlenceli tarafı. Benim dileğim Emir'in ilerde yaparken mutlu olacağı, çevresindeki insanlara faydalı olacağı, kazancıyla kimseye muhtaç olmayacağı bir iş sahibi olmasıdır. Bir anne olarak onun mutluluğundan ve sağlığından başka bir şey istemem.    
Emir'in ilk doğum günü böyle geçti. Yedik, içtik, güldük, eğlendik, oynadık. Kısacası güzel bir gün geçirdik. Bizim akıllarımızda güzel bir anı olarak kalacak. Oğlum henüz olanları hafızasına kaydedemese de annesi onun için bu güzel günü kayıt altına aldı. İlerde inşallah tebessüm ederek okur. 

7 yorum:

  1. çok hoş bir merasim olmuş.nice yıl dönümlerine inşallah..

    YanıtlaSil
  2. slm ben de konyada ikamet ediyorum ve oğluşumun dgm günü için pelür kağıdı arıyorum yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız arkadaşım:) Dershaneler sokağını bilir misin bilmem. Hemen Zaferdeki atlı bir anıt var. Anıta sırtınızı dayıyorsunuz karşı kaldırıma geçiyorsunuz. LCW sağınızda kalıyor. Sol kolunuz istikametindeki sokağa doğru ilerliyorsunuz. Küçük bir eşarp dükkanı var. Onun yanındaki kırtasiyeden almıştım 2 yıl evvel. Hala var mıdır bilemiyorum. O zamanda 2 paketi en üst raflardan indirmişlerdi.
      Umarım tarif yeterli olmuştur.
      Anlaşılmayan yer olduysa mesaj atmanız yeterli:)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık herşey çok güzel olmuş birşey soracaktım pelur kağıtları hangi kırtasiye de buldunuz bugün alacağım bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, Dershaneler sokağını bilir misin bilmem. Hemen Zaferdeki atlı bir anıt var. Anıta sırtınızı dayıyorsunuz karşı kaldırıma geçiyorsunuz. LCW sağınızda kalıyor. Sol kolunuz istikametindeki sokağa doğru ilerliyorsunuz. Küçük bir eşarp dükkanı var. Onun yanındaki kırtasiyeden almıştım. Kırtasiyenin ismini hatırlayamıyorum.
      Anlaşılmayan yer olduysa mesaj atmanız yeterli:)

      Sil
  4. Teşekkürler tarif çok güzeldi inşallah hala vardır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bulursunuz. Sonradan aklıma geldi medicana hastanesi civarında office 1 superstor mağazası var orada da bu tarz ürünler bulmanız mümkün.

      Sil

Hadi birşey söyle:)