21 Aralık 2010 Salı

OYUN PARKI MI, MOBİLYA BEŞİK Mİ?

Evet yavaş yavaş sonlarına doğru geliyorum hamileliğimin. Bugün itibariyle 30. haftamızı tamamladık. Geriye kaldı 10 hafta.

Bir taraftan da bebek hazırlıkları devam ediyor. Bu ilk bebeğimiz olduğu için eşim ve ben neyi nasıl yapacağımız ve neler almamız gerektiği konusunda oldukça tecrübesiziz. Sürekli internetten, bebeği, çocuğu arkadaşlardan fikirler edinmeye çalışıyorum. Bu sıralarda bebeğimizi yatıracağımız yatak üzerine kafa yormaktayız. Acaba bebeğimiz için oyun parkı şeklinde olan yataklardan mı, yoksa mobilya tarzında olan yataklardan mı almalıyız bir türlü karar veremedik. Ben şık görüntüleri nedeniyle mobilya yataklardan almak istiyorum. Eşim ise pratikliği açısından oyun parkı şeklinde olan yataklardan almamızı istiyor. Geçtiğimiz iki hafta sonu Konya'daki bebek mağazalarını geziyoruz. O kadar çok çeşit, alternatif var ki insanın kafası karışıyor.

Bir de buradan tecrübeli annelere, bebeğine yatak almaya karar vermiş anne adaylarına sorayım dedim.

Siz ne dersiniz?
Oyun parkı mı,
yoksa mobilya beşiklerden mi almalıyım.?

Bu konuda tecrübeleri olanlar fikirlerini paylaşırsa çok sevinirim.

7 yorum:

  1. Ben olsam mobilyali olanlardan alirdim, daha kullanisli, daha sIk, birde saglikli buluyorum, yatak olayidan dolayi uzun sure kullanabilirsin bunlarin buyuyenleri var eger ayri odasi varsa bebisin ilerde buyutup cocuk odasi yaparsiniz.
    Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. hangisini alırsan al canım.emzirdigin sürece seninle yatıcak.ben 2ciyi aldım ama inan hiç kullanmadım.ve bodrumda duruyor.verecek adam aradım kaldı başıma ve büyük yataga gectiler 2 side hiç yatmadı.sevgilerle....

    YanıtlaSil
  3. Ayyy çok az kalmış. Sağlıkla kucağına al bebişini inşallah...

    Aslında bu soruya cevap vermek çok zor :) İkisi de gerekiyor çünkü. Kızımın oyun parkını 3 yaşına gelmiş olmasına rağmen halen daha kullanıyoruz. Arabanın bağajında artık. Otellerde, tatillerde tam bir kurtarıcı. Çocuğum nerede yatacak, düşer mi problemi yok. O yüzden mutlaka gerekli. Hele ki seyahat etmeyi ve sürpriz tatilleri seviyorsanız tam bir elzem. Dolayısyla mutlaka alınmalı. Yalnız öyle iyi kaliteli olduğunu iddia eden markalara bi çuval para dökmeye de gerek yok. Makul fiyatlı bir yatakta çok güzel iş görüyor. İlk etapta bunu al bence. Ama ilk çocuğum mobilya yatak olsun dersen tabi ki mobilya yatağın yerini hiç bir şey tutmaz. Şimdi onların büyüyenleri de var. Aldın mı neredeyse 5 yaşna kadar yatabilir. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  4. bende 27 haftalık hamileyim ve yatak konusunu düşünüyorum sürekli, ben bir arkadaşımdan sepet yatak alıcam ilk 4 ay için uygunmuş örtülerini falan yeniletip kullanmayı düşünüyorum. Daha sonra da park yatak alabilirim. tecrübeli arkadaşlarımın tavsiyelerine gelince, eger bebek odası yapacaksan mobilya beşiklerden veya takımını al diyorlar, ama oda yapmayacaksan park yatak al hem taşınabilir heryerde kullanılabilir diyorlar mesela annene bırakacağın zaman yatağınıda yanında götürürsün orda rahatça yatar veya tatile giderken çok kullanışlı olduğunu söylüyorlar

    YanıtlaSil
  5. New York'tan; aslında ben de belirttiğim gibi mobilya beşiklerden almak istiyorum. Ancak bebek için ayrı bir oda yapmayı düşünmüyoruz. Yanımızda uyuyacak. Bana da büyüyebilen yataklar çok mantıklı gelmişti fakat ebat olarak oldukça büyükler. Kiracı olduğumuz için taşınma zamanında sıkıntı olabilir diye düşünüyorum.

    Selinkacım: koyniş koyniş yatın diyorsun yani:) Ama ben uyku sersemi ezmekten falan çok korkarım bebişi:(

    Hayal Arkadaşım: gerçekten ben de bu soruya cevap bulmakta zorlandığım için bloguma yazma gereği hissettim:) Tecrübeli arkadaşlar tecrübelerini paylaşsın diye. oyun parkının kullanımı çok pratik hakikaten. Bir mağzada satış görevlisi 15-20 saniyede yatağı katlayarak küçük bir paket haline getirdi. o açıdan çok avantajlı. bizde uzun süreli tatillere gittiğimiz için böyle bir şey bizim için daha elverişli gibi görünüyor.

    Şekerbulutu: Sepet yatağı ben de düşündüm ama çok kısa süre kullanıldığı için vazgeçtim. benim de arkadaşlarımın çoğu park yatağı tercih etmiş. bebek odamız olmayacak malesef:( bir misafir yatak odası- çalışma odası olarak kullandığımız odamız var ancak bebek odası yapmayacağız. inşallah kendi evimiz olunca olur.

    YanıtlaSil
  6. Konyalı bloggerlar yorumunda gördümm vee hemen geldim bloguna :) bendee konyalımmm :)))

    ben oğluma beşik almıştımm amaa toplasan 3-4 ay yatmadı içinde çünkü hareketlenmeye başlayınca düşme atlama tehlikesi çook oluyor vee riske edemiyorsun... park yatak aldıkk ve ohh be dedik :) bencee hiç tahta beşiklerden almayın derim ben nacizane...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Selamlar Tesettür Aşkı,
    Ben Konyalı değilim ama 9 yıldır buradayım ve Konya'yı çok seviyorum. İlgin için çok teşekkür ederim.

    yatak konusundaki fikirlerin için ayrıca teşekkürler. Henüz karar veremesem de ben de yavaş yavaş park yatağa doğru yöneliyor gibiyim.

    YanıtlaSil

Hadi birşey söyle:)